AUTORKA LIMITOVANÉ EDICE: BYLA BYCH RÁDA, ABY SE LIDÉ NA ČIŠTĚNÍ ZUBŮ TĚMITO KARTÁČKY TĚŠILI

 

Hravá, veselá a zábavná – tak vidí Alžběta Vaculíková značku Curaprox a její výrobky. Již léta je fanynkou značky Curaprox a říká, že čištění zubů je jedním z jejích každodenních rituálů, bez kterého si nedokáže představit svůj den. Nyní dostala tato česká ilustrátorka a grafička Alžběta Vaculíková příležitost vytvořit vlastní speciální edici proslulých zubních kartáčků. Seznamte se s jednou z vítězek nedávné designové výzvy společnosti Curaprox a poznejte příběh, který stojí za edicí zubních kartáčků Fun with Curaprox.

Jaká byla Vaše cesta k tomu, abyste se stala designérkou?

Už od mala jsem věděla, že půjdu nějakým výtvarným směrem. Chvíli jsem chtěla být malířka nebo módní návrhářka, ale pak jsem se na základní škole začala přiklánět ke grafickému designu. Za své grafické počátky považuju malování ve Windows. Neměli jsme doma výkonný počítač, který by zvládl hru The Sims, kterou jsem chtěla hrát. Tak jsem si ji nakreslila v malování a donutila svou sestru, aby si tam taky namalovala dům se zahradou (úsměv).

 

Na jakých projektech obvykle pracujete? Co Vás nejvíc baví?

Často zpracovávám kompletní balíček služeb, od loga a firemní identity až po web a fotky. Obecně se dá říct, že dělám často grafický design na obaly výrobků. Momentálně navrhuji třeba pro značku kávy, bio moštů a kosmetiky. Baví mě používat ilustrace. Velmi jsem si užívala výrobu interiérových tapet. Ve volném čase jsem dost tvořivá, takže často dělám něco rukodělného.

 

Co Vás inspiruje?

Inspiruje mě život kolem mě – architektura, detaily života nebo náhodné barevné kompozice. Čerpám inspiraci z cestování. Velmi ráda si jen tak spontánně vyjdu na kopec nad město a spím tam pod širým nebem a nebo ve stanu.

"Často začínám v hlavě pracovat s emocí, kterou bych chtěla, aby vyvolával výsledný produkt, a pak vybírám správné odstíny barev."

 

Jaké jsou Vaše každodenní rituály, bez kterých si nedokážete představit svůj den?

Musím říct, že zrovna čištění zubů k těmto rituálům patří, nemohla bych usnout bez umytých zubů. A mojí neřestí je taky hrnek dobré kávy, který si nejraději vypiju se svým manželem

V posledních letech, co jsem se stala maminkou, se mé rituály smrskly na pouhé čištění zubů (smích).

 

Jak začala spolupráce s Curaproxem?

Vlastně náhodou. Narazila jsem na soutěž o návrh kartáčku a přišlo mi to lákavé. A pak mě překvapilo a potěšilo, že to vyšlo a můj návrh se bude vyrábět.

Na začátku roku 2021 vyhlásila společnost Curaprox na platformě Jovoto designérskou výzvu, jejímž cílem bylo povzbudit designéry z celého světa, aby nahráli své návrhy designu dvojbalení zubních kartáčků Curaprox CS 5460. Bylo zaregistrováno více než 1.400 různých návrhů. Na základě hlasování v rámci komunity Jovoto a následně veřejného hlasování na webových stránkách Curaprox byly vybrány čtyři nejlepší návrhy. Speciální edice zubních kartáčků s těmito vybranými návrhy budou vyrobeny a prodávány po celém světě. Pro designéry je to příležitost vidět jejich vlastní návrhy na pultech obchodů a v koupelnách po celém světě a také možnost být prezentován výrobcem značky Curaprox, tak platformou Jovoto. Vítězné návrhy budou uvedeny na trh a jejich designéři budou prezentováni na mediálních platformách společnosti Curaprox v letech 2021 a 2022.

 

Jaký nápad stojí za Vaší speciální edicí zubních kartáčků? Co jste chtěla vyjádřit?

Celý design obalu by měl vyjadřovat to, jak vnímám právě značku Curaprox a její produkty. Chtěla jsem vyjádřit hravost, veselost a zábavnou komunikaci pomocí barev a kompozice.

Jak jste vybírala barvy?

Často začínám v hlavě pracovat s emocí, kterou bych chtěla, aby vyvolával výsledný produkt, a pak poměrně dlouho vybírám správné odstíny barev. Hledala jsem moderní odstíny, které podle mě u kartáčků na trhu chybí. Chtěla jsem, aby jeden z kartáčků byl v jemných barvách vhodných pro pomalé ranní rozjezdy a druhý tmavý, inspirovaný večerním veselím.

 

Co bylo největší výzvou tohoto návrhu?

Nejtěžší bylo dostat motiv do požadovaného formátu tak, aby typografie zůstala čitelná. Ale samotný motiv jsem dělala s lehkostí.

"Zubní kartáčky Curaprox používám už dlouho. Moc se mi líbí jejich veselá barevná paleta."

 

Co byste si přála, aby si lidé mysleli o Vašich zubních kartáčcích?

Potěšilo by mě, kdyby lidem dělal radost. A každé umývání zubů by se na kartáček těšili.

Bavte se s Curaproxem

Limitovaná edice CS 5460 Fun with Curaprox – dvojbalení ultra jemných kartáčků s designem od Alžběty Vaculíkové – je nyní k dostání na e-shopu.

 

Věděla jste o značce Curaprox před touto spoluprací?

Ano, kartáčky Curaprox používám dlouhodobě. Nejvíce mě na nich baví právě veselé barvy. Dokonce jsem se několikrát přistihla, že si kupuji zubní pastu podle designu obalu, aby mi ladila s kartáčkem. Takže jsem velmi ocenila novou řadu barevných zubních past Curaprox. Vždy jsem tuto značku vnímala jako velmi zábavnou a hravou.

 

Existuje nějaký vysněný produkt, na kterém byste chtěla spolupracovat?

Design obalu zubního kartáčku a kartáčku samotného byl jedním z nich. Mým snem je začít prodávat produkty s vlastním designem a ilustracemi.

Alžběta Vaculíková je grafická designérka a ilustrátorka na volné noze, žije ve Zlíně. Miluje veselé barvy a geometrické a abstraktní tvary.

Ve své tvorbě se zaměřuje především na obalový design a firemní identitu. Podívejte se na Alžbětino portfolio, ve kterém uvidíte více ukázek její práce. Sledovat ji můžete na Instagramu, kde ji uvidíte i v roli matky, cestovatelky a milovnice rostlin.